SOS in het nieuws

Radio Goeiedag over De Doorgeverij

Begin november was SOS Schulden op school te gast bij Radio Goeiedag en mocht er het project De Doorgeverij uitleggen.
Het werd warm onthaald door Sabine en Peter, die als vrijwilligers en met een hele ploeg deze radio draaiende houden.
Heb jij nog schoolspullen of -boeken die je wenst te ruilen of te doneren? Haast je dan aanstaande woensdag naar De Doorgeverij in de Nieuwbeekstraat 35 te Aalst (locatie Wereldhuis). Wij zijn woensdag 8 november namelijk open van 12-15u.
Kan je woensdag niet komen of heb je nog geen spullen om te ruilen? Ook woensdag 20 december (12-15u), woensdag 10 januari (12-15u) en donderdag 11 januari (17-19u) houden we De Doorgeverij open. Tot dan!

Radio Goeiedag interviewt De Doorgeverij

Interview over De Doorgeverij (Radio Goeiedag)

Pers en opinie

Als luidspreker voor het 'kind van de rekening' kan SOS Schulden op School zich verheugen over een brede weerklank in de media. Vooral de confronterende realiteit opent ogen. Onze onafhankelijke opstelling is daarbij steeds gewaardeerd. We werkten ook mee aan publicaties van derden, zoals de Koning Boudewijnstichting.

Enkele voorbeelden:

Hobby’s hebben mijn kinderen niet meer. Angst voor september (De Morgen) 30 augustus 2021

vzw SOS Schulden op School streeft naar gelijke onderwijskansen voor alle kinderen en jongeren | KERK & leven (kerkenleven.be) 27 april 2021

Omgaan met schulden op school | pakket van 5 (politeia.be) 28 april 2020

SOS Schulden Op School schrijft gids voor scholen ‘thuisonderwijs bij kwetsbare gezinnen’ | Aalst | hln.be 3 april 2020

Schulden op School: “Verlaag de BTW op schoolmateriaal naar 0 procent” | Aalst | hln.be 22 augustus 2019

Waarom scholen ‘boterhammentaks’ aanrekenen | De Krant | hln.be 7 mei 2019

‘Sommige ouders kunnen school gewoon niet meer betalen’ | De Standaard 7 februari 2019

Steeds meer ouders kunnen school niet betalen | De Morgen 1 september 2016

7 op de 10 scholen worstelen met onbetaalde schoolfacturen | VRT NWS: nieuws 31 augustus 2016

Onbetaalde schoolfacturen vormen steeds groter probleem | De Morgen 17 oktober 2011

H_Brochure_Onderwijsdagelijksekost.pdf (participate-autisme.be) 2009