VZW SOS SCHULDEN OP SCHOOL NODIGT UIT
U kunt de nieuwsbrief ook online bekijken
SOS Schulden op School
'Zonder schulden op de schoolbank!'

Steeds meer scholen worden geconfronteerd met onbetaalde schoolrekeningen. Daarom werkte SOS Schulden Op School vzw aan een proefproject bij verschillende scholen in Vlaanderen rond het menswaardig innen van onbetaalde schoolrekeningen. De resultaten werden verzameld in ons boek ‘Zonder Schulden op de schoolbank’.
Wil jij aan de slag met onze nieuwe publicatie? Ben je op zoek naar manieren om onbetaalde schoolrekeningen te voorkomen of op te volgen? Schrijf je dan zeker in voor deze studiedag!

22/05/2018 – CC De Werf Aalst

9.00 u. - 9.30 u.           Onthaal met koffie en thee

9.45 u. - 12.00 u.         Keuze uit 2 werkwinkels:

Werkwinkel 1: onbetaalde schoolrekeningen voorkomen

De oplossing voor onbetaalde schoolrekeningen start al vóór het opmaken van facturen. De school kan door middel van een aantal preventieve maatregelen een deel van de onbetaalde rekeningen voorkomen. Door de schoolkosten zo laag mogelijk te houden, aandacht te besteden aan het communiceren met ouders en actief op zoek te gaan naar samenwerkingsmogelijkheden met (sociale) partners kunnen heel wat problemen vermeden worden.

Werkwinkel 2: onbetaalde rekeningen opvolgen

Een gestructureerde aanpak van onbetaalde schoolrekeningen binnen de school versterkt je beleid en ondersteunt je team. Dit beleid krijgt vorm door aandacht te besteden aan een degelijke facturatie en een goede opvolging van de (onbetaalde) rekeningen, met aandacht voor mogelijke menswaardige oplossingen. Het lijkt soms gemakkelijker om deze opvolging uit te besteden aan een deurwaarder, advocaat of incassobureau. Toch geloven wij dat de school het opvolgen van onbetaalde schoolrekeningen best zo lang mogelijk in eigen handen houdt.

PRAKTISCH

Locatie: CC De Werf, Molenstraat 51, 9300 Aalst.

Begeleiders werkwinkels: medewerkers SOS Schulden Op School vzw

Kostprijs: € 40 (boek ‘Zonder schulden op de schoolbank’ inbegrepen).

Inschrijving en betaling tegen ten laatste 15 mei 2018.

Er worden nog studiedagen georganiseerd in andere regio’s. Deze data kan je binnenkort vinden op onze website

info@schuldenopschool.be | www.schuldenopschool.be
Wellekensstraat 45 – 9300 Aalst