DDDDD

schooolsos

Over ons

Elk kind heeft recht op kwaliteitsvol en toegankelijk onderwijs, ongeacht afkomst of sociale situatie. In de praktijk vallen helaas heel wat kinderen uit de boot. SOS Schulden op School vzw vindt dit onaanvaardbaar. Als autonome organisatie richten we het vizier op structurele oorzaken, zijn we met onze consulenten actief overal waar het verschil kan gemaakt worden en maken we solidariteit zichtbaar.

Getuigenis

Sigrid groeide op in een eenoudergezin. Zoals ieder kind had ze dromen. Ze wilde kapster worden. Dat wist ze al op haar twaalfde. Weinig kinderen hebben op deze leeftijd al een strak plan als het gaat over studie- en beroepskeuze. Kapster worden was niet alleen een droom, het was een weloverwogen keuze. Een eigen salon, sociale contacten opbouwen, je creativiteit en ondernemingszin kwijt kunnen ... En dat allemaal met ongelooflijk veel goesting. Maar de omstandig­heden beslisten in haar plaats.
meer+weten

picturee

Een lege brooddoos in de eetzaal: een signaal, een kind in nood, ouders met meer vragen dan antwoorden…
Naar school met een lege boekentas: de ongemakkelijke waarheid is dat voor vele gezinnen de schoolbenodigdheden te duur uitvallen.
Ja, het kan anders.
meer+weten