Vacature7

Onder Vacature

Stafmedewerk(st)er (0,5 VTE, uitbreiding mogelijk)

SOS Schulden op School vzw zoekt een professioneel medewerk(st)er die deskundig is inzake projectmatige aanpak, goed inzicht heeft in de problematiek van ‘onderwijs en armoede’ en sterk is qua communicatie (schriftelijk, mondeling, digitaal) en organisatie. Je zet visie en ideeën om in concrete acties. Je weet van aanpakken en draagt actief bij tot ons doel van ‘toegankelijk onderwijs voor iedereen, zonder financiële of andere drempels’. Je kan je vlot inwerken (sterk leervermogen).

Vanuit een visie van solidariteit en gelijkekansen bestrijdt SOS Schulden op School structureel onrecht. Onze focus ligt hierbij zowel op de factoren die direct onderwijsgerelateerd zijn, als breder maatschappelijk.

Als dragende kracht van de organisatie ben je zowel inhoudelijk ondersteuner als spil van de dagelijkse werking. Je werkt het beleidsplan mee uit en rapporteert hierover aan het bestuursorgaan. Hierbij zijn belangrijke deeldomeinen:

- Projecten, acties, initiatieven: voorbereiding, uitvoering en communicatie

- Vrijwilligersbeleid: werving, coaching, ondersteuning

- Netwerkversterking